۱۳۹۲ خرداد ۲۰, دوشنبه

۸ افسانه دربارهٔ فروشندگان ماهر

آیا فکر می‌کنید در مورد فروشندگان ماهر خیلی می‌دانید؟ باید بگویم که احتمالا در اشتباه هستید. بسیاری از صاحبان کسب و کار نظرات عجیبی در مورد فروشنگان دارند، به خصوص آنهایی که در کارشان بهترین هستند.

 Magic lamp

افسانه ۱. فروشندگان ماهر برونگراهایی هستند که تند تند حرف می‌زنند.

حقیقت: امروزه بیشتر فروشندگان درجه یک، در گوش دادن بهتر از صحبت کردن هستند. آن‌ها مراقبند که تحمیل کننده و زورکی بفروش به نظر نرسند.

افسانه ۲. فروشندگان ماهر درس خوانده‌هایی زرنگ هستند.

حقیقت: استعداد فروش با درجات تحصیلی رابطهٔ معکوس دارد. یاد دادن یک مطلب مهم به یک فروشندهٔ ماهر خیلی راحت‌تر از یاد دادن نحوهٔ فروش به یک نابغهٔ دانشگاهی است.

افسانه ۳. فروشندگان ماهر، مدیران فروش ماهری می‌شوند.

حقیقت: وقتی شما یک سوپراستار فروشندگی را مدیر فروش می‌کنید، یک فروشندهٔ ماهر را از دست می‌دهید و به جایش (در بهترین حالت) یک مدیر فروش متوسط به دست می‌آورید. قربانی واقعی: مشتری

افسانه ۴. می‌شود یک فروشندهٔ خوب را به یک فروشندهٔ ماهر تبدیل کرد.

حقیقت: موفقیت در فروش غالبا به خاطر استعداد درونی است. همهٔ تمرینات دنیا هم نمی‌تواند از یک فرد بی‌استعداد، فروشنده‌ای ماهر بسازد.

افسانه ۵. فروشندگان ماهر ترفیع می‌خواهند.

حقیقت: فروشندگان ماهر به دنبال استقلال و پاداش مالی هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند از سیاست و کاغذبازی‌های یک پست مدیریتی دوری کنند.

افسانه ۶. فروشندگان ماهر می‌توانند هر چیزی را به هر کسی بفروشند.

حقیقت: حتی موفق‌ترین فروشندگان هم وقتی مبادرت به فروش به شکلی متفاوت می‌کنند، معمولا شکست می‌خورند. (مثلا تغییر از فروشنگی در مغازه تا فروشنگی از راه دور با تلفن) 

افسانه ۷. اینترنت نیاز به فروشنگان ماهر را برطرف می‌کند.

حقیقت: شرکتهای تجارت الکترونیکی که از فروشنده برای مشاوره و مراوده با مشتری استفاده نمی‌کنند، احتمال شکست خوردنشان هفت برابر بیشتر است.

افسانه ۸. با مهندسی عالی، فروشندگان ماهر غیرضروری می‌شوند.

حقیقت: در مقابل تئوری «تله موش بهتری بساز»، تقریبا ۸۵ درصد کل اختراعات ثبت شده هیچ‌گاه در دنیای واقعی موفق نشدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر